Bosna i Hercegovina može biti brand br. 1 u svijetu za proizvodnju namještaja

Drvna industrija je jedna od najjačih privrednih grana Bosne i Hercegovine o čemu svjedoči i podatak da je u  prvom kvartalu ove godine pokrivenost uvoza izvozom u ovom sektoru iznosila 397 posto.

Na sjednici Skupštine Asocijacije drvne industrije i šumarstva Vanjskotrgovinske komore Bosne i Hercegovine (VTKBiH,) danas u Sarajevu, razmatrani su ostvareni proizvodni i izvozni rezultati u prošloj i prvom kvartalu ove godine.

Izvoz drvne industrije BiH u prva tri mjeseca iznosio je 264,6 miliona KM, što je više za 19,5 posto u odnosu na isti period prošle godine, dok je uvoz iznosio 66,6 miliona KM.

Sekretar ove asocijacije Selma Bašagić izjavila je da izvoz namještaja čini 41 posto od ukupnog izvoza, te da se to učešće stalno povećava. Najznačajnije izvozna tržišta su Njemačka, Hrvatska, Srbija, Slovenija, a rezana građa se značajnije izvozi u Egipat, Kinu i zemlje regije.

Bašagić je podsjetila da je drvna industrija BiH u 2015. godini ostvarila izvoz od milijardu i 59 miliona KM, što je za 5,7 posto više nego prethodne godine. U okviru toga, izvoz proizvoda u skupini drvo i proizvodi od drveta  činio  je 62,6 posto, a izvoz namještaja i montažne drvene gradnje  36,2 posto, što je povoljnije sa aspekta izvoza finalnih proizvoda od drveta nego predhodne godine.

Govoreći o teškoćama sa kojima se suočavaju drvoprerađvači u poslovanju, predsjednik Asocijacije drvne industrije i šumarstva VTKBiH Suhad Ećo je izdvojio to da povrat PDV-a ide jako sporo , te da postoje firme koje čekaju po šest mjeseci da ostvare pravo na povrat čime se dovodi u pitanje njihova likvidnost.

Naglasio je važnost mjera kojima će se stimulisati izvoznici  s obzirom na veliki potencijal bh. drvne industrije.

“Tražili smo da se Vijeće ministara BiH pozabavi drvnom industrijom, kao što se bavilo i mljekarima, te izvoznicima mesa, jer ova grana privrede ima potencijala i trebalo bi da bude tretirana kao strateška grana”, kazao je Ećo.

Naveo je da u BiH ima mnogo firmi u ovoj grani koje bilježe rast, te da one moraju dobiti podršku putem povoljnih sredstava, kao što je to urađeno u nekim bankama gdje su kamate smanjene.

  • Kao što je Njemačka za automobile, Bosna i Hercegovina može i treba biti zaštitni znak i brand br. 1 u svijetu za proizvodnju namještaja. Ovo je poručeno na jučerašnjoj sjednici Poslovnog savjeta Ekonomskog fakulteta u Sarajevu, na kojoj je uvodničar bio Muhamed Pilav direktor bh. industrije namještaja MS&WOOD.

“Naš namještaj je u posljednjih mjesec dana dobio vrhunske svjetske nagrade i priznanja za dizajn i kvalitet. Naša stolica i sto iz kolekcije Primum 2016 ocijenjeni su kao najbolji na prestižnom sajmu namještaja u Kelnu, a na Triennalu umjetnosti i dizajna u Milanu koji je najznačajnije mjesto te vrste na svijetu, i gdje možete biti sretni da ste uopće pozvani da prisustvujete, bh. namještaj, među kojem i naša kolekcija, uvršteni su u redovnu postavku Triennala i to prvi put od njegovog osnivanja 1923. godine”, kazao je Pilav.

On je istakao da trebamo stvoriti preduvjete za razvoj industrije namještaja sa krajnjim ciljem da umjesto izvoza balvana, postanemo prvi u svijetu u proizvodnji dizajaniranog namješta sa visokom dodanom vrijednošću.

 

(Fena/MiruhBosne/Akta.ba)

One thought on “Bosna i Hercegovina može biti brand br. 1 u svijetu za proizvodnju namještaja

  1. Svaka čast, smanjiti sto je više moguće izvoz balvana imamo uslove za izvoz gotovine i divne majstore, nadam se da se šuma sijeće po nekim prpisima i da je pošumljavanje redovno

Komentariši

Upišite vaše podatke ispod ili kliknite na jednu od ikona da se prijavite:

WordPress.com logo

You are commenting using your WordPress.com account. Odjava / Promijeni )

Twitter slika

You are commenting using your Twitter account. Odjava / Promijeni )

Facebook fotografija

You are commenting using your Facebook account. Odjava / Promijeni )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Odjava / Promijeni )

Povezivanje na %s