Probne vožnje na relaciji Sarajevo – Zenica: Talgo vozovi na prugama u FBiH sljedeće sedmice

talgo1908

Pripreme za puštanje talgo vozova u promet u završnoj su fazi. Ovi savremeni vozovi koji se svrstavaju među najkvalitetnije u Evropi sljedeće sedmice će se naći na pruzi i tako konačno stati ukraj spekulacijama da ne mogu saobraćati u BiH.

Radi se o probnim vožnjama na relaciji Sarajevo – Zenica koje će pokazati da li su stvoreni svi tehnički preduslovi za prevoz prvih putnika, saznajemo u Željeznicama FBiH. Luksuzni vozovi kupljeni su 2006. od španskog proizvođača za više od 130 miliona maraka i još nisu stavljeni u funkciju.

Nezavidan položaj

Poznato je da se Željeznice FBiH već godinama nalaze u nezavidnom položaju i jedan su od najvećih dužnika u ovom entitetu, zbog čega je Federalna vlada zatražila od Svjetske banke da sagleda cjelokupnu situaciju i predloži moguće modele restruktuiranja ovog preduzeća. Direktor Željeznica Enis Džafić zadovoljan je onim što je pročitao u izvještaju i tvrdi da su stručnjaci naveli da su Željeznice u Federaciji BiH najbolje u regionu, zbog čega njihova iskorištenost mora biti daleko veća.

Prema njegovim riječima, Svjetska banka je preporučila primjenu evropskog modela finansiranja Željeznica izdvajanjem sredstava iz akciza na gorivo, uvođenjem takse na registraciju automobila i ekotaksi, a navedeno je i da bi se prijevoz nafte i naftnih derivata trebao odvijati isključivo vozovima, a ne drumskim saobraćajem.

– Ako bi se uvažio ovaj prijedlog Svjetske banke u vezi s prijevozom nafte, to bi Željeznicama godišnje donijelo oko 25 miliona KM. Dnevno za potrebe FBiH imate 99 kamiona na cestama, a to bi se moglo regulirati s tri voza – kaže Džafić.

enis-dzafic-04042016-KS-8

Dodaje da ovo preduzeće godinama ne može plaćati poreze i doprinose za zaposlene zato što Vlada FBiH ne izvršava u potpunosti svoje obaveze.

– Vlada, prema vlastitom troškovniku, godišnje treba uplaćivati 64 miliona maraka, ali ona daje tek 21 milion. Dakle, Svjetska banka predlaže na koji način nadomjestiti tu razliku, jer već postoji usvojen petogodišnji plan za željezničku infrastrukturu. Nažalost, u Ministarstvu finansija FBiH blokira se puštanje cjelokupnog iznosa, iako ga Ministarstvo prometa kandidira – govori Džafić.

Odvojiti infrastrukturu

Direktor Željeznica navodi da jedno od mogućih rješenja koje je predložila Svjetska banka predviđa da kompanija ostane u trenutnom organizacijskom obliku, s tim da se finansijske obaveze i imovina odvoje od infrastrukture, jer u skladu s evropskim direktivama vlade ne mogu potpomagati željezničkog operatera, nego samo željezničku infrastrukturu i putnički saobraćaj.

Analize Svjetske banke

U Svjetskoj banci nisu željeli komentirati izveštaj o Željeznicama FBiH koji su radili za Federalnu vladu. Rečeno nam je samo da je to jedini izvještaj koji je završen, a da su u pripremi analize u vezi sa privatizacijom javnih preduzeća. Kako saznajemo, od ove institucije zatraženo je i da uradi analizu cjelokupnog zdravstvenog sektora, analizu tržišta lijekova i utjecaj prilagodbe SSP-a.

Izvor: Faktor.ba

Komentariši

Upišite vaše podatke ispod ili kliknite na jednu od ikona da se prijavite:

WordPress.com logo

You are commenting using your WordPress.com account. Odjava / Promijeni )

Twitter slika

You are commenting using your Twitter account. Odjava / Promijeni )

Facebook fotografija

You are commenting using your Facebook account. Odjava / Promijeni )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Odjava / Promijeni )

Povezivanje na %s